Съвети

Движение

Препоръчваме следните активности: колоездене, плуване, ходене. Избягвайте травматични дейности като джогинг (особено по шосе) или тенис.

Продължително седене или стоене?

Избягвайте да стоите прави или седнали дълго време, както и всяко друго положение, причиняващо претоварване или чувствителност на ставите.

Здравословно тегло!

Поддържайте здравословно тегло чрез правилна диета и редовни упражнения

5% загуба на тегло води до значителното намаляване чувствителността на ставите.

Ежедневно движение!

Възможности за ежедневни активности.

  • Удобни обувки, които поддържат краката, без да ги свиват, с дебела подметка за намаляване на удара.
  • Аксесоари, които ще ви помогнат да улесните живота си и да щадите ставите : бастун, електрическa отварачка, четки за зъби с регулируеми дръжки…

Упражнения!

Правете леки упражнения всеки ден, за да раздвижите неподживните и чувствителни стави. Това ще ви помогне да прецените кои стави се нуждаят от по-голямо внимание.